Tänään sunnuntaina 13 toukokuuta on äitienpäivä. Me vietiin iskän kanssa mummille jo aika aamulla kukkia ja iskä toivotti aidilleen hyvää äitien päivää. Minä kyllä sanoin että hänhän on mummi eikä sun äitis hei, iskä mieti nyt vähän. Mutta se on kuulemma sama asia.
 Sitten illalla vasta olikin hieno juttu. Me mentiin "koko suku" ravintolaan syömään. Meillä oli hotelli Korpilammelle tilattu pöytä kello viideksi ja oli sellainen juttu että vaari oli järkännyt sen ruokailujutun mutta ei kertonut mummille ylhtään mitään. Sitten sovittiin että sekä Annika Pete ja Juho ja Sonja että Anski  Jani että Anette ja Miro, (Jani on mun setä, ja on ihan tosi kiva muuten se aina antaa mulle keinussakin tosi kovat vauhdit) ja tietysti mun iskä ja minä niin mentiin kello vähän vaille viittä Korpilammelle mutta kukaan ei ollut puhunut mummille mitään. Sitte vaan kun vaari haki mummin töistä niin hän sanoi että jos haluat niin voit vaihtaa vaatteita sillä mennään syömään vähän hienommin. Muka ulos syömään niin kun mullekin sanottiin ja minä tosiaan luulin ensin niin mutta sisällä me kuitenkin syötiin ja vasta sen jälkeen mentiin ulos ja silloinkin leikkimään.
Mutta sitten kun mummi ja vaari tulivat Korpilammelle niin me oltiin siellä jo valmiina ja huudettiin hyvää äitienpäivää mummi rakas. Ja mummi yllättyi kovin ja oli iloinen. Sitten syötiin oikein hyvä päivällinen jälkkärineen ym ja tosi hauskaa meillä oli.
Se tietysti vähän ihmetytti kun mummi on mummi mutta kuitenkin on myös iskän Annikan ja Janin äiti.
 667440.jpg