113 pitkä 19,5 kg  on tämän tytön "strateegiset mitat." Olin nimittäin tänään neuvolassa, eka kerta semmoisessa missä pitää osata ihan melkein mitä vaan. Siellä piti siirrellä palikoita ja kyniä eri paikkoihin, piti näyttää missä on mummilla polvet kaula korvat ym. Sitten piti kävellä viivaa pitkin ja kaikkea vaikka mitä. Se neuvolan  täti sanoi että olen oikein erikoisen reipas niissä jutuissa.
Eri juttu sitten kun mun piti puhua. Niin voi ei taas just silloin mörkö vei kieleni. Taas hmh. No kyllähän minä hiljaa kuiskasin kun en muuta oikein uskaltanut, ei kun siis en kielettömänä voinut mutta kyllä neuvolatäti sanoi että ihan hyvin sekin meni. Olin mummin kanssa neuvolassa kun isi oli töissä ja mummi meni vasta iltapäiväksi töihin, ja sitten meillä oli mummin kans sellainen sopimus että jos olen oikein reipas siellä neuvolassa niin voidaan mennä koti matkalla ostamaan jätskit, ja ehkä vielä sen jälkeen mennä katsomaan heppoja yksille tutuille.
    Heti kun tultiin ulos sieltä niin kysyin mummilta että no, mennäänkö. Niin mummi sanoi että ei oikein tiedä kun se puhuminen ei oikein ehkä ihan hirveän hyvin sujunut. Siihen vastasin että onhan se kuiskiminenkin vähän niinkun puhumista.
Kuten kuvasta näkyy niin mummi oli samaa mieltä, ja kyllä me myöskin käytiin niitä heppoja katsomassa. 482826.jpg